
New York | Washington D.C. | Delaware | London | cahill.com

Defamation Claims Against Time Warner Cable’s 
NY1 Dismissed

Date:  09/12/07

Cahill secured a victory for client Time Warner Cable Inc., as Time Warner's motion to dismiss was granted in a 
decision/order dated August 2, 2007. Rivera v. NYP Holdings, Inc., et al. (Supreme Court, NY County; Index No. 
114858/06). The lawsuit was filed in Manhattan Supreme Court by Justice Francois Rivera, a state court judge in 
Brooklyn, alleging defamation claims against the New York Post and Time Warner, which owns and broadcasts the 
24-hour cable news channel NY1. In two broadcasts, NY1 had briefly highlighted two Post articles in its "In the 
Papers" segment, which offers a survey of news that appears in New York City daily newspapers. The Post articles 
had reported that Justice Rivera was being investigated for allegedly purchasing his judicial seat for $50,000 as part 
of a larger investigation into political corruption charges against Brooklyn Democratic party boss Clarence Norman. In
granting Time Warner's motion to dismiss, the Court ruled that Justice Rivera had failed to plead "actual malice," a 
required element of defamation claims brought by public officials such as state judges. The Court also agreed that the
claims against Time Warner should be dismissed because NY1 merely summarized what the Post had published, 
attributed the information to the Post, and did not endorse what the newspaper had said.

Attorneys
 Floyd Abrams

 Landis C. Best

Defamation Claims Against Time Warner Cable’s NY1 Dismissed


